Vad gör Postnord i Mölndal?

Nu har jag också drabbats av postverkets klantigheter.

ANNONS
|

I många år har mina bekanta, på skämt, gett mig gliringar rörande Kungliga Postverket, och nu på senare år: Postnords många klantigheter. Detta beror på att jag under mitt yrkesverksamma liv varit anställd i Postverket, men jag slapp undan Postnord.

Men nu har också jag drabbats av det danska postverket! I oktober skickade jag en bok i den blå förpackningspåse som tillhandahålls, till en adress på Nybyggaregatan – vilken kom i retur efter en månad, med besked att den inte blivit efterfrågad. Vad då efterfrågad? Brevet skulle ju delas ut som vanligt, men hade blivit aviserat; varefter avin sorterades fel och aldrig nådde fram. Brevet skickades ånyo i november – och kom fram, fast i skadat och tejpat skick.

ANNONS

Strax före jul skickade jag en mindre bokförsändelse i blå påse – som hittills inte nått samme adressat!

Vid båda tillfällena har jag förgäves sökt att per telefon få klarhet i problemet, men hamnat i en telefonkö som inte är av denna världen – 244 i kö, eller bli bortkopplad utan resultat.

Jag har chansat och skrivit brev till förmannen för brevbärarkontoret, men inte fått svar trots tydlig avsändaruppgift.

Nu hoppas jag att någon inom detta märkliga verk tar tag i detta allvarliga interna problem och löser det en gång för alla.

Gammal postförman

ANNONS