Swedbank informerade om det pågående problemet, som Aftonbladet tidigt rapporterade om, på sin hemsida.
”Störningen gör att en del konton visar felaktiga saldon. Vi arbetar så snabbt vi kan för att lösa problemet och beklagar givetvis detta”.
Senare på fredagsförmiddagen informerade Swedbank om att man hittat felet.
”Vi har hittat orsaken till den pågående störningen. Vi arbetar så snabbt vi kan för att lösa problemet och beklagar givetvis detta. Kunder som anser sig ha lidit ekonomisk skada på grund av våra störningar ska kontakta banken. Vi kommer att hantera de kundförfrågningar vi får individuellt enligt gängse rutiner och avtal”, skriver banken på sin hemsida.
Swedbank: Då korrigeras saldot
Vid 17.30 var felet löst.
“Det tekniska felet är nu löst och saldouppgifterna rättas. Kundernas pengar har hela tiden varit trygga”, skriver Ralf Bagner, presstalesperson på Swedbank i ett mejl till Aftonbladet.
“De kunder som haft felaktigt information på kontot kan successivt, under kvällen, se korrekta uppgifter”, skriver han.
Ladda ner vår nyhetsapp
1. Sök på ”Mölndals-Posten” i AppStore eller Google Play.
2. För att ladda ner nyhetsappen klickar du på ”hämta” eller ”installera”.
3. Godkänn att nedladdningen påbörjas.
4. Därefter påbörjas nedladdningen.
5. När nedladdningen är klar klickar du på ”öppna” för att öppna nyhetsappen.
6. Klart, nu har du laddat ner nyhetsappen. Du hittar appen på din hemskärm bland dina andra appar.
Kom ihåg att aktivera pushnotiser så att du aldrig missar en lokal nyhet.